Colegiul Psihologilor din România

Site-ul oficial al Colegiului Psihologilor din România

DATE DE IDENTIFICARE A PROBEI

1. Denumirea probei: DYNAMIC ATTENTION ASSESSMENT TEST

2. Acronim:DAAT

3. Autor: Horia Băjenaru

4. Autorul traducerii şi adaptării versiunii româneşti: -

5. Descrierea în maxim 15 cuvinte a scopului probei:DAAT permite evaluarea proceselor atenţiei vizuale dinamice.

6. Versiuni avizate -

7. Forme paralele existente: -

8. Manualul testului: Manualul cuprinde: prezentare generală a Dynamic Attention Assessment Test, fundamentarea teoretică, elemente de natură constructivă DAAT, cadrul general al cercetării, validitatea testului, fidelitatea testului, etaloane; Proceduri privind aplicarea, corectarea și cotarea, psihodiagnostic, referințe bibliografice, anexe.

9. Licenţa de distribuire pentru România:

- achiziționarea se face direct de la deținătorul drepturilor de autor

10. Date de contact:

Horia Bajenaru, autor, telefon 0720 119 048

11. Copyright

Horia Băjenaru,

Tel.: + 40 720 119 048

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

12. Preţ avizat de către CPR

varianta A: 480 lei / licență; licența include: manualul testului, 3 caiete ale testului, 50 foi de răspuns, grile de corectare.

varianta B: 360 lei / licență; licența include: manualul testului, 3 caiete ale testului, 30 foi de răspuns, grile de corectare.

13. Cuvinte cheie (maxim 5): atenție dinamică, procese atenționale.

DATE DESPRE TIPUL DE AVIZ ACORDAT ŞI MODUL DE UTILIZARE

1. Tip aviz acordat: perioadă nedeterminată

2. Anul în care a fost acordat avizul:2014

3. Caracteristici tehnice

3.1. Bazele teoretice ale testului:

3.2. Calitatea materialelor de testare

3.3. Etaloane:

3.4. Fidelitate:

3.5 Validitate:

4. Domenii de utilizare: psihologia muncii și psihologie aplicată în domeniul securității naționale.

5. Scopul utilizării: clasificare și predicție.

 6. Utilizatori.

Studii superioare în specialitățile psihologie sau asimilate (în sensul Legii 213/2004) și / sau în baza atestatului de psiholog cu drept de liberă practică emis de către Comitetul Director al Colegiului Psihologilor din România, conform competențelor profesionale.

 7. Caracteristici psihice măsurate.

Atenția dinamică reprezintă funcția care în scanarea realității, prin acțiuni interne și externe, la niveluri diferite ale concentrării (activării), filtrează (selectiv) și combină (distributiv) informațiile și mecanismele de procesare.

Dimensiunile eterogene și eteromorfe ale atenției dinamice sunt: (1) capacitatea de filtrare a unităților cognitive implicate, de a extrage din mediu informaţiile relevante şi de selecţie a nivelului de procesare, în prezenţa unor stimuli distractori; se au în vedere concomitent filtrări ale informației utilizând procese de accentuare a atributelor stimulului ţintă faţă de distractori și de inhibiţie a atributelor distractorilor în faţa stimulului. (2) capacitatea de a răspunde simultan unei multitudini de stimuli prin menţinerea activă a multiple câmpuri de procesare a informaţiei; distributivitatea poate fi privită ca fiind capacitatea de combinare a hărților informaționale filtrate și extrase selectiv.

De asemenea, DAAT permite formularea unor observații calitative privind: (1) eficienţa orientării resurselor perceptive şi superioare pentru îndeplinirea unei sarcini specifice; este calculată în test prin raportul dintre răspunsurile greşite şi cele corecte; altfel spus, adecvarea orientării resurselor şi a vitezei de lucru în funcţie de dificultatea sarcinilor; (2)  capacitatea de a menţine performanţa în sarcină o anumită perioadă de timp.

8. Modul de utilizare:

 8.1. Grup ţintă: populație generală, vârsta 14 – 59 ani.

 8.2. Durata medie de aplicare: 25 minute.

 8.3. Modalităţi de aplicare: creion-hârtie.

 8.4. Condiţii de aplicare: DAAT poate să fieadministrat fie în grup/colectiv, fie individual.

 8.5. Modalităţi de scorare: manuală.

 8.6. Durata de scorare:  5 minute.

8.7. Rapoarte generate pe calculator (da; nu): Nu

8.8. Detalii despre cursuri formative în utilizarea şi interpretarea probei (dacă este cazul): -

9. Observaţii -