Colegiul Psihologilor din România

Site-ul oficial al Colegiului Psihologilor din România

Mod de utilizare pentru LSI

Date de identificare a probei

 1. Denumirea probei: Learning Styles Inventory

 2. Acronim: LSI

 3. Autor: Thomas Oakland, Joseph Glutting, Connie Horton

4. Autorul traducerii şi adaptării versiunii româneşti: Dragoş Iliescu, Margareta Dincă

 5. Scurta descriere a probei: LSI este un instrument psihometric utilizat pentru obţinerea de informaţii despre stilurile de învăţare

6. Versiuni avizate: - 

7. Forme paralele existente: Absente 

8. Manualul testului: 328 de pagini, Editura Odyseea, 2007

 9. Licenţa de distribuire pentru România: D&D Consultants Grup SRL

 10. Date de contact ale distribuitorului: Str. Icoanei, nr. 29A, sector 2, Bucureşti, telefon: 021 230 45 99, www.testcentral.ro

 11. Copyright: 1996, Tom Oakland

 12. Preţ avizat de către CPR: 

Manual LSI– 64.90 euro (fără TVA),

Punct online pentru administrare/scorarea LSI– de la 9.73 euro la 4.33 euro (fără TVA),

Caiet de testare– de la 5.95 euro la 3.24 (fără TVA),

Foaie de răspuns– de la 0.64 euro la 0.10 (fără TVA).

Prețurilor per administrare li se aplică reduceri în funcție de valoarea comenzii.

 13. Cuvinte cheie: stil de învăţare, temperament, preferinţe comportamentale, patru scale bipolare.

Date despre tipul de aviz acordat şi modul de utilizare

 1. Tip aviz acordat: Avizat pe o perioada nedeterminată

 2. Anul în care a fost acordat avizul: 2007

 3. Domenii de utilizare (specialitaţi): psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională,  consiliere psihologică

 4. Scopul utilizării (bifate): screening; clasificare/diagnostic; descriere/planificarea intervenţiilor; monitorizare

 5.Utilizatori: psihologi licenţiaţi în conformitate cu regulile Colegiului Psihologilor din România.

 6. Caracteristici psihice măsurate: LSI evaluează, măsoară preferinţele temperamentale. Informaţiile oferite de LSI ajută elevii si profesorii prietenii şi familia lor să înţeleagă aceste determinante personale - preferinţe, şi astfel să creeze acel mediu care să le permită elevilor să funcţioneze fără efort şi eficient. LSI este un instrument de 69 de itemi care se adresează copiilor intre 8 - 18 ani, completarea lui necesitând în general 30 de minute. Inventarul poate fi administrat individual sau în grup, creion-hârtie sau on-line. LSI  a fost generat pentru a oferi specialistului un instrument uşor de administrat şi obiectiv în cuantificare, în ceea ce priveşte (a) explorarea intereselor prevocaţionale, (b) identificarea aptitudinilor deosebite, (c) compensarea caracteristicilor insuficient structurate, (d) dezvoltarea relaţiilor interpersonale (e) stabilirea stilurilor de învăţare, (f) studii şi cercetări, (g) autocunoaşterea şi integrarea socială optimă. Itemii instrumentului LSI sunt grupaţi pe 4 scale bipolare.

 7. Modul de utilizare:

7.1. Grup ţintă: utilizat pentru detecta diferenţele individuale (la nivel temperamental) pe care elevii le manifestă şi le transpun în comportamente, în stilurile personale de interacţiune cu lumea ce îi înconjoară( limita inferioară de vârstă - 8 ani).

7.2. Durata medie de aplicare: LSI este un chestionar care se aplică subiecţilor fără limită de timp, ceea ce înseamnă că fiecare subiect poate lucra în propriul său ritm. Cu toate acestea, administrarea LSI nu durează mai mult de 30 de minute.

7.3. Modalităţi de aplicare: LSI este administrat de obicei sub forma creion-hârtie, chiar dacă există şi o formă electronică a chestionarului, care permite administrarea online. În forma sa cea mai des întâlnită şi anume administrarea creion-hârtie, LSI se compune dintr-un caiet de testare de unică folosinţă, de pe care subiectul citeşte itemii chestionarului şi pe care notează, în dreptul fiecărui item, răspunsul său. În cazul optării pentru administrarea chestionarului în varianta sa electronică, precum şi pentru gestionarea bazei de date şi a raporturilor rezultate în urma testării este necesar accesul la internet şi identificarea cu numele de utilizator şi parolă.

7.4. Condiţii de aplicare: LSI poate fi administrat individual sau în grup. Mediul testării ar trebui să aibă iluminare adecvată şi să fie lipsit de stimuli ce ar putea distrage atenţia subiectului, ar trebui de asemenea să protejeze confidenţialitatea examinatului. Pentru acele persoane care se resimt din motive de sănătate ori din alte cauze şi care din acest motiv s-ar putea să nu fie capabili să dea răspunsuri valide, testarea ar trebui amânată pentru o dată ulterioară.

7.5. Scorarea LSI se poate face exclusiv de utilizatorii legali, cu licenţă de utilizare: scorare online (chestionarul este aplicat online sau se introduc online datele; pentru aceasta se accesează platforma www.testcentral.ro, cu numele de utilizator şi parola aferente licenţei de utilizator).

7.6. Durata de scorare: Scorarea fiind electronică, se realizează instantaneu pentru varianta de scorare online.

7.7. Rapoarte generate pe calculator: În urma scorării electronice este disponibil un raport descriptiv detaliat de 22 de pagini, disponibil atât în limba română cât şi în limba engleză. Raportul oferă un tabel cu scorurile caracteristice pentru elevul evaluat la cele patru scale bipolare ale chestionarului (scorurile scalelor LSI sunt reprezentate sub forma unor scoruri T bazate pe prevalenţă); o secţiune de „Analiză a stilurilor" care conţine referinţe generale şi descrieiri ale celor 4 stiluri caractersitice pentru elevul evaluat (Extravert-Introvert, Practic-Imaginativ, Raţional-Emoţional, Organizat-Flexibil); o secţiune de „Analiză a combinaţiei de stiluri" ce conţine o descriere aprofundată a tendinţelor şi comportamentelor tipice pentru elevul evaluat luând în coonsiderare toate cele patru preferinţe temperamentale ale sale şi o secţiune „Modus operandi" care conţine o scurtă descriere a felului în care elevul a abordat chestionarul, precum şi scorurile brute pentru scalele LSI. Profilul LSI este în acelaşi timp un profil de dezvoltare, care poate fi folosit in identificarea aptitudinilor deosebite, dezvoltarea relaţiilor interpersonale, explorarea intereselor vocaţionale, stabilirea stilurilor de învăţare, studii si cercetari, conţinând sugestii de adaptare personală.

7.8. Detalii despre cursuri formative în utilizarea şi interpretarea probei: D&D Consultants Grup SRL furnizează pentru LSI un modul de training intensiv. Sesiunea de training durează 6 ore şi se desfăşoară în grupe mici, de 7-8 participanţi.