Colegiul Psihologilor din România

Site-ul oficial al Colegiului Psihologilor din România

Procedura privind utilizarea sistemului naţional de facturare electronică RO e-Factura Colegiul Psihologilor din România

 

Precizări privind utilizarea sistemului național Ro e-factura

Având în vedere că:

Secretariatul Colegiului Psihologilor din România a primit numeroase solicitări cu privire la diverse aspecte contabile ale activității desfășurate în cadrul cabinetelor individuale, cabinetelor asociate, societăților civile profesionale și ale unor structuri de psihologie, pentru utilizarea sistemului național RO e-Factura,

Secretariatul Colegiul Psihologilor din Romănia nu are competența de a furniza servicii de consultanță financiar-contabilă și fiscală,

Vă informăm că:

Autoritatea publică din România abilitată să ofere îndrumare și asistență în domeniul fiscal, precum și al tehnologiei informației aferentă acestuia este Agenția Națională pentru Administrare Fiscală (ANAF), aflată în subordinea Ministerului Finanțelor Publice,

Vă aducem la cunoștință:

Rugămintea Secretariatului Colegiului Psihologilor din Romania de a vă adresa Direcțiilor Generale Regionale ale Finanțelor Publice, pentru obținerea unor informații diverse cu caracter financiar-contabil și fiscal (exemplu: transmiterea în sistemul RO e-Factura, emiterea de facturi pentru serviciile prestate în cadrul formelor de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, întrebări legate de sfera de aplicare a taxei pe valoare adăugată - TVA etc.).

Vă punem la dispoziție următoarele informații suplimentare:

Pentru îndrumare și asistență apelați numărul unic de telefon: 031.403.9130

Pentru asistență on-line accesați formularul de contact la https://www.anaf.ro/asistpublic/

Pentru vizualizarea datelor de contact destinate asistenței contribuabililor din cadrul tuturor Direcțiilor Generale Regionale ale Finanțelor Publice, accesați link-ul următor: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/telefoane_judete/Regiuni.htm

Cu deosebită considerație,

Secretariatul Colegiului Psihologilor din România

 

Etapele parcurse pentru obținerea certificatului digital calificat achiziționat de către Colegiul Psihologilor din România

Stimați colegi,

Ca urmare a e-mail-urile primite din partea D-voastră, comunicate în atenția Comisiilor Comitetului director, cu privire la demersul prin care Colegiul Psihologilor din România achiziționează certificate digitale calificate (semnături electronice) pentru membrii Colegiului care au achitat integral cotizația pentru anul 2023 sau vor achita integral cotizația pentru anul 2023, până la data de 30 aprilie 2023, revenim cu detalierea etapelor pe care trebuie să le parcurgeți, în ordinea în care sunt prezentate în acest comunicat.

ETAPA I implică 4 pași - responsabil de gestionarea acestei etape este Colegiul Psihologilor din România

Pasul 1. Dacă ați achitat integral cotizația pentru anul 2023 sunteți eligibil pentru a primi certificatul digital calificat (semnătura electronică) din partea Colegiului Psihologilor din România (termenul limită pentru achitarea integrală a cotizației pentru anul 2023 este data de 30 aprilie 2023, dacă doriți să beneficiați de semnătura electronică achiziționată de către Colegiul Psihologilor din România);

Pasul 2. Plata cotizației pentru anul 2023 este înregistrată și centralizată de către colegele de la contabilitate, împreună cu datele D-voastră de contact;

Pasul 3. Veți primi un e-mail de pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., cu solicitarea de a răspunde cu reply la acel e-mail dacă doriți sau nu doriți să primiți semnătura electronică achiziționată de către Colegiul Psihologilor din România;
Important!
3.1. Vă adresăm rugămintea de a răspunde la e-mail, acest demers ar eficientiza mult întreg procesul de transmitere a semnăturii D-voastră electronice;
3.2. Pentru situațiile particulare, de exemplu adrese de e-mail la care nu se transmite solicitarea sau absența unui răspuns, colegii vor fi contactați telefonic;
3.3. Semnătura electronică achiziționată de către Colegiul Psihologilor din România este un Certificat digital calificat cu cheie criptografică stocată în Cloud (accesați link-ul pentru detalii), ce nu implică utilizarea unui token, ce funcționează de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet.

Pasul 4. Colegiul Psihologilor din România vă va transmite, prin e-mail, de pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., codul unic al unui voucher pe care îl veți utiliza pentru activarea certificatului D-voastră digital calificat (semnăturii electronice).
Important! Perioada maximă în care veți putea activa codul unic al voucherului este de 6 luni de la comunicarea acestuia.

ETAPA II implică 4 pași - responsabilă de gestionarea acestei etape este compania Trans Sped

Pasul 1. Accesați formularul web: https://uaf.transsped.ro/UA_Person.aspx?client=CPR

Pasul 2. Introduceți codul unic al voucherului, transmis de către Colegiul Psihologilor din România, de pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.;

Pasul 3. Imediat după completarea formularului, intrați în sesiune video cu un Agent de Încredere Trans Sped, în vederea realizării identificării;
Important!
3.1. Operatorii Trans Sped sunt disponibili pentru identificare video de luni până vineri, în intervalul orar 09:00 – 18:00;
3.2. Dacă accesați formularul web în afara orelor de program, veți primi un e-mail cu instrucțiunile de conectare pentru identificare video, în timpul programului de lucru.

Pasul 4. După realizarea identificării veți primi prin SMS un link (URL) pentru activarea certificatului și un cod unic de activare a certificatului, cod care este VALABIL 14 zile.

Reprezentanții companiei Trans Sped ne-au comunicat că parcurgerea celor 4 pași din cadrul acestei etape implică sub 10 minute pe care va trebui să le alocați pentru activarea certificatului D-voastră digital calificat.

După activarea certificatului digital calificat (semnăturii electronice), va putea fi utilizat timp de 12 luni, pentru un număr nelimitat de documente pe care doriți să le semnați electronic.

Cu colegialitate,
Gabriela Dumitriu, Laura Pătruț, Corneliu Havârneanu, Vasile Marineanu, Adrian Opre și Florin Sava

 

Informare privind achiziționarea de semnături electronice calificate pentru membrii Colegiului Psihologilor din România

Stimați colegi,

În ședința Consiliului Colegiului Psihologilor din România, desfășurată în data de 27 februarie 2023, a fost prezentat, dezbătut și aprobat Proiectul de buget al Colegiului Psihologilor din România pentru anul 2023, incluzând o sumă destinată achiziționării de semnături electronice cu certificat digital calificat pentru membrii Colegiului Psihologilor din România care, până la data de 30 aprilie 2023, vor achita integral cotizația aferentă anului 2023 (pentru consultarea Minutei ședinței Consiliului Colegiului vă rugăm să accesați link-ul). Semnăturile electronice vor avea termen de valabilitate de 1 an, cu posibilitatea de prelungire.

În data de 20 martie 2023 s-a desfășurat ședința Comitetului director al Colegiului Psihologilor din România, în cadrul căreia potențialii furnizori pentru semnături electronice cu certificat digital calificat au prezentat ofertele, iar în urma dezbaterilor din cadrul ședinței Comitetului director s-a decis ca achiziția de semnături electronice cu certificat digital calificat să se realizeze în parteneriat cu compania S.C. Trans Sped S.A.

Membrii Comitetului director și Consiliului Colegiului Psihologilor din România își doresc ca acest demers să reprezinte un suport pentru fiecare dintre D-voastră în desfășurarea activității profesionale, semnătura electronică cu certificat digital calificat fiind utilă pentru pregătirea dosarelor profesionale înaintate Colegiului Psihologilor, a cererilor comunicate, a tuturor documentelor din cadrul programului ”Din grijă pentru copii”, a activităților desfășurate pentru siguranța transporturilor, etc., dar și în depunerea declarațiilor la ANAF.

Cu colegialitate,
Membrii Comitetului director și Consiliului Colegiului Psihologilor din România

TAXE PROFESIONALE - în conformitate cu Hotărârea Consiliului Colegiului Psihologilor din România nr. 2 din 27 septembrie 2013, publicată în Monitorul Oficial al României Partea I, Nr. 714 din 20 noiembrie 2013

  • taxa pentru analizarea dosarului şi organizarea interviului/examenului, pentru obţinerea atestatului de liberă practică într-o specialitate - 300 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului şi organizarea interviului/examenului, pentru obţinerea atestatului de liberă practică într-o specialitate, depus de către solicitantul care face dovada încadrării într-un grad de handicap, foşti deţinuţi politici sau absolvenţi care solicită atestarea, în termenul de maximum 6 luni de la data promovării examenului de licenţă - 150 lei;
  • cotizaţia anuală a psihologilor cu drept de liberă practică - 250 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind eliberarea certificatului de înregistrare a formei independente de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică - 300 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind înscrierea unei menţiuni la certificatul de înregistrare a formei independente de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, care implică preschimbarea anexei - 150 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind înscrierea unei menţiuni la certificatul de înregistrare a formei independente de exercitare a profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, care implică preschimbarea certificatului de înregistrare şi a anexei, cu excepţia cererilor de preschimbare formulate pe baza modificării actelor de identitate - 300 lei;
  • taxa pentru analizarea privind emiterea avizului de funcţionare a structurii de psihologie înfiinţate în cadrul unei entităţi din sectorul public sau privat - 300 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind înscrierea unei menţiuni la avizul de funcţionare a structurii de psihologie înfiinţate în cadrul unei entităţi din sectorul public sau privat, care implică preschimbarea anexei - 150 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind înscrierea unei menţiuni la avizul de funcţionare a structurii de psihologie înfiinţate în cadrul unei entităţi din sectorul public sau privat, care implică preschimbarea certificatului de înregistrarea şi a anexei - 300 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind avizarea şi înregistrarea furnizorului de formare profesională - 1.500 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind avizarea şi înregistrarea programului de formare profesională complementară în specialitate - 1.500 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind avizarea cursului universitar de master ca formare profesională complementară în specialitate - 1.500 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind avizarea şi creditarea cursului de formare profesională continuă în specialitate - 500 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind avizarea şi creditarea cursului de formare profesională continuă în specialitate, pentru care nu se percepe de către organizator taxă de participare - 100 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind avizarea şi creditarea conferinţei naţionale şi a altor manifestări profesionale naţionale - 1.500 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind avizarea şi creditarea conferinţelor internaţionale şi a altor manifestări profesionale internaţionale - 3.000 lei;
  • taxa pentru analizarea dosarului privind avizarea şi creditarea unui workshop într-o specialitate - 500 lei;
  • taxa pentru analizarea cererii privind emiterea certificatului de recunoaştere internaţională - 100 lei;
  • taxa de înregistrare a producătorului/distribuitorului/reprezentantului comercial al metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică - 1.500 lei;
  • taxa pentru analizarea cererilor de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică conţinând între 1 şi 4 scale - 1.500 lei;
  • taxa pentru analizarea cererilor de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică conţinând între 5 şi 10 scale - 3.000 lei;
  • taxa pentru analizarea cererilor de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică conţinând între 11 şi 15 scale - 4.500 lei;
  • taxa pentru analizarea cererilor de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică conţinând între 16 şi 20 scale - 6.000 lei;
  • taxa pentru analizarea cererilor de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică conţinând cu peste 20 de scale - 7.000 lei;
  • taxa pentru analizarea cererilor de avizare a altor tipuri de metode şi tehnici de evaluare şi asistenţă psihologică, raportată la numărul de ore de analiză efectuate, fără a depăşi 40 de ore - 500 lei/ora;
  • taxa pentru analizarea cererilor de avizare a metodelor şi tehnicilor de evaluare şi asistenţă psihologică construite, etalonate şi validate de către un psiholog atestat, pentru a fi utilizată exclusiv în activitatea profesională proprie - 100 lei.

TAXE PROFESIONALE - în conformitate cu Hotărârea Consiliului Colegiului Psihologilor din România nr. 1 din 15 ianuarie 2016, publicată în Monitorul Oficial al României Partea I, Nr. 141 din 24 februarie 2016

  • taxă pentru analizarea cererii şi dosarului pentru acordarea dreptului de supervizare profesională într-o specialitate profesională - 500 lei/5 ani;
  • taxă pentru analizarea dosarului privind reavizarea furnizorului de formare profesională - 1.500 lei/5 ani;
  • taxă pentru analizarea dosarului privind reavizarea programului de formare profesională complementară în specialitate - 1.500 lei/5 ani;
  • taxă pentru analizarea dosarului privind reavizarea şi creditarea cursului de formare profesională continuă în specialitate - 500 lei/5 ani;
  • taxă pentru analizarea dosarului privind reavizarea şi creditarea cursului de formare profesională continuă în specialitate, pentru care nu se percepe de către organizator taxă de participare - 100 lei/5 ani;
  • taxă pentru analizarea dosarului privind reavizarea şi creditarea conferinţei naţionale şi a altor manifestări profesionale naţionale - 1.500 lei/5 ani;
  • taxă pentru analizarea dosarului privind reavizarea şi creditarea conferinţelor internaţionale şi a altor manifestări profesionale internaţionale - 3.000 lei/5 ani;
  • taxă pentru analizarea dosarului privind reavizarea şi creditarea unui workshop într-o specialitate - 500 lei/5 ani;
  • taxă pentru emiterea certificatului de recunoaştere internaţională în limba engleză - 100 lei.

  

INFORMAȚII FINANCIARE:

Cod de Înregistrare Fiscală (CIF): 18102208

Conturi IBAN pentru plata taxelor profesionale (puteți efectua plata în oricare dintre cele două conturi):

RO46 RZBR 0000 0600 1635 0758  deschis la Raiffeisen Bank, Agenția Brâncoveanu

RO50 BREL 0002 0001 6813 0100  deschis la Libra Internet Bank 

Persoană de contact: Aurelia Marin   
Număr de telefon: 0746.734.678, interval orar: luni - vineri, 09.00 - 13.00 

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. (pentru solicitare factură fiscalătransmitere date și alte informații pentru facturare)

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. (pentru confirmare plată cotizații anuale: transmitere copie scanată sau poză dovadă de plată)

  

INFORMAȚII PRIVIND ACHIZIȚIONAREA CERTIFICATULUI DIGITAL CALIFICAT:

Persoane de contact:

Mirela Ipcar: Nr. de telefon: 0746.134.296, Interval orar: luni-vineri: 12.00-13.00, E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Luciana Andrei: Nr. de telefon: 0737.508.394, Interval orar: luni-vineri: 10.00-11.00, E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.